مهمانان نا خوانده
نوشته نذیر ظفر نوشته نذیر ظفر

افسانه سر مگسگ آشتی با طا لبان همچنان ادامه دارد و خو شه چین ها ازین باد و باران خر یطه های شانرا وزین تر میسازدند.

شورای نام نهاد عا لی صلح که در حدود ششماه قبل به اساس پیشنهاد جر گه مشورتی صلح و به منظور گفتگو با طالبان و حل مشکل افغانستان ایجاد شده بود اخیرا وارد لانه اصلی ترو ریزم یعنی کشور پا کستان شدند .

با استنباط از رسانه های گروهی و ابراز نظر های کار مندان عرصه سیاست مشکل اصلی جای دیگریست و این رفت و آمد ها فقط عوام فر یبی و به عرصه اجرا گذاشتن دساتیر آی اس آی پا کستان است که با لعاب دهن انگلیس تازه شده میرود.

آقای ربانی ریاست این هئیات را بدوش دارد و سوال بر انگیز است که چرا باید آقای ربانی درین سفر و به حیث رئیس هیئات باشد؟ در حالیکه  که طالبان با عبد الرب سیاف بیشتر میتوانند کنار بیایند؟

جا لب توجه این است که آقای ربانی با تماس همراه اعضای کنفراس اسلامی از ایشان خواسته تا این برادران اسلامی شانرا( طالبان) هدایت کند و با وعظ و نصیحت  صلح در بین برادران مسلم بیاورد......

اگر طالبان برادر مسلمان ما اند پس جهاد آنها هم بر حق است و اگر ما ایشان را مسلمان قبول میکنیم پس حملات انتحاری و کشتن زن و مرد خرد و کلان همه را باید صحه بگذاریم و اگر این ها دشمنان دین؛  مردم و وطن اند  چرا ما به کنفرانس اسلامی متو سل میشویم؟اگر این ها بر حق و مسلمان بودند چرا با آمدن قوای ایساف همکاری کردیم و ایشان را ترد نمودیم و اگر بر حق نیستند چرا با ایشان دست آشتی دراز میکنیم؟

این سوالاتیست که همه ما و شما در نور تکنالوژی قرن 21 آن را دقیق با چشم عقل میبینیم و میدانیم که اراده را از ما گر فته اند و اربابان چوکی و تیکه داران دین این اجاره را بدوش دارند.

چندی قبل در میزمدوری  عده یی از نماینده گان و وکلای شورای ملی صحبت نمودند که واقعا حرف های از دل های درد دار بیان میشد و به هر شنوده میرساند که عنان دست دیگران است. از جمله خانم دانشمند و آگاه در مسایل سیاسی خانم فوزیه کوفی چنین اراز نظر نمود:((یک افغانستان ضعیف میتواند پا کستان را تا مین کند))

و در جای دیگر گفتند: ( درین که آیا یک نیازی وجود دارد برای دخیل سا ختن پا کستان در یک پر وسه صلح این یک نیاز است)متن صحبت نماینده مردم افغانستان خود گواه برآن است که پا کستان دشمن تاریخی ماست و هیچگاه نمیخواهد افغانستان در نهضت و تر قی قرار گیرد .و همچنان دیگر نماینده گاننیز بی نتیجه بودند این سفر مهمانان نا خوانده را تائیید نمودند.

پا کستان از بدو تا سیس اش تا کنون در پی مفتخواری افتاده و از زمان ورود قوای شوروی در افغانستان خواب پا کستانی ها تعبیر خوب پیدا کرد و بهترین دستاویز برای شان پیدا شد و با حمایت از مجا هدین افغان و پول سلاح های که جا معه جهانی برای مجا هدین میداد ؛ پا کستان ارتش و ساز مان استخباراتی اش را تمویل نمود  و تا کنون بدون پول بی زحمت نمیتواند امرار حیات کند و ایجاد مکتب تروریزم طالبانی در رده های همصنفان دیگرش گواهی به نقش پا کستان در تر بیت ترور میدهد و صحبت های افراد شنا خته شده طالبان و حمایت شان از پا کستان همه و همه نیم کا یه یی ها را از کا سه شان بیرون میکند و هویت پلید شانرا افشا مینماید.

اگر منصفانه قضاوت کنیم و با دید منتقدانه نظر نما هیم پا کستان بر علاوه جور های سیاسی به صدور خرافات در داخل افغانستان همیشه دست داشته و دارد .

تمام مداحان اطراف جاده های افغانستان که گمان میکنم حا لا نیز و جود دارد کتب شان که در آن ها قصص پوچ و بی اساس است و تو هین به دین و شریعت است همه در پا کستان به اصطلاح کشور اسلامی چاپ میگردد و معرض فروش در وطن ما قرار میگیرد تصاویر از بزرگان دین در پوستر ها خلاف همه احکام شریعت بفروش میرسد و یک عالم دین درین مورد سخن نگفته و به همین منوال صد ها جنایت دیگر ازین مرز بی تاریخ و بی فر هنگ داخل خاک مقدس ما میشود و ما خوش هستیم که از راه پا کستان مواد خوراکه می آید و اگر نیاید ما میمیریم.

طالبان و احکام غیر شرعی طالبان همه به دستور پا کستان بوده است و این کشور مانند سر طان وجود کشور ما را تهدید میکند.

درآشتی به اصطلاح با  طالبان  چرا ما پاکستانی های شنا خته شده را منجی قرار بد هیم ؟ اگر خدای نا خواسته ما طالبان را برادر بگو هیم و برادر با برادر صلح و صفا کند چه ضرورت است که از یک بیگانه و آنهم دشمن تاریخی ما پاکستان میانه رو ما باشد ؛ مسلم است که اینها بازی های سیاسی است و عوامفریبی در قبال دارد .و رفتن مهمانان نا خوانده در کشور پاکستان مغرض فقط یک تفرج برای عده یی از مو سفیدان است که مدتی نتوانسته اند از آب و هوای پشاور شان خبر گیرا باشند.


January 13th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات